Interoute uppmärksammas i Gartners rapport över IaaS-leverantörer

Stockholm, 26 oktober 2017 Det globala moln- och nätverksföretaget Interoute uppmärksammas i Gartners rapport Critical Capabilities for Public Cloud Infrastructure as a Service, Worldwide. Den årliga rapporten ger företag en opartisk bedömning av Iaas-leverantörers styrkor och förmågor.

Enligt rapporten förväntas den globala IaaS-marknaden växa kraftigt de närmsta fem åren. Gartner räknar med att marknaden kommer att växa med 36,6 procent under 2017 till en omsättning på 34,7 miljarder dollar.

Interoute fick den fjärde högsta poängen av de 15 globala molnleverantörer som Gartner utvärderade inom sitt användningsområde för generella affärsapplikationer. Enligt rapporten innefattar detta användningsområde samtliga applikationer som inte har utvecklats specifikt för molnet utan som kan användas i virtualiserade miljöer.

”Vår förmåga att integrera moln- och nätverksinfrastruktur med företagsmiljöer lägger grunden för framgångsrik digital transformation”, säger Matthew Finnie, CTO på Interoute. ”Om du dessutom kombinerar detta med vår lösning Edge SD-WAN får du en global applikationsplattform från en europeisk leverantör som är erkänt en av världens främsta.”

Ladda ner Gartner Critical Capabilities for Public Cloud IaaS, Worldwide rapporten här (på engelska).

Läs hela pressmeddelandet inklusive Gartner Disclaimer här (på engelska).

Presskontakt:Text100, 08-545 514 50, interoute@text100.se

• interoute sweden
  • molntjänster
  • unified computing