Grillsäsong med extra guldglans!

Denna vecka börjar Guldfågelns grillsortiment rulla ut i butikerna runt om i landet, och i år finns det något för alla. Naturligtvis finns förra årets succé kvar, då vi skickade med en påse glaze till kycklingen. I år kan du också ”göra jobbet” genom att vi har skickat med en bbq-marinad till våra färska produkter. För de större festerna finns i år också marinerade storpack. Så det är bara att tända grillen och sätta igång.

- Vi vet att konsumenterna vill att det ska vara enkelt och gott att grilla, inte för långa förberedelser säger Johan Ekerot, marknadsdirektör på Guldfågeln AB. Därför kan vi i år erbjuda en stor valfrihet men ändå på ett enkelt och smidigt sätt. Det finns 3 valmöjligheter som består av följande:

- Succén från förra året är förstås given. 3 marinerade produkter där vi skickar med en glaze i förpackningen. Här kan du välja mellan marinerad tvådelad bröstfilé, chicken drumsticks och kycklingspett, färdigmarinerad och klar bara att lägga på grillen. När kycklingen börjar bli klar penslar du kycklingen med glaze, som har en smak av mango och jalapeno.

- Vi vet också att många vill marinera sin kyckling själv. Till dem har vi tagit fram 3 färska produkter där vi har skickat med en god bbq-marinad. Här kan du välja mellan tvådelad bröstfilé, kycklingben och kycklinglår. Blanda marinad och kycklingprodukt i en påse och låt helst stå en stund gärna 1 timme eller längre. Sen är det bara att lägga den på grillen och njuta av goda tillbehör.

- Det är vid grillen vi träffar familj och vänner och det är då det behövs mycket kyckling så i år har vi tagit fram 2 marinerade produkter i storpack på ca 1800 g att lägga på grillen. Du kan välja på marinerade kycklingben eller vår grillbricka, bestående av kycklinglår, vingar och ben.

Som du ser finns här alla förutsättningar för en riktigt härligt grillsäsong, så nu är det bara sommaren som fattas.