Guldfågeln tar hem säljkårsbearbetningen inom Restaurang & Storhushåll

Guldfågeln startar säljkår på Restaurang & Storhushåll med start i slutet av 2016.

Guldfågeln har under många år anlitat Atria Foodservice för bearbetning av kunder på Restaurang & Storhushållsmarknaden. Samarbetet har varit framgångsrikt men mot bakgrund av att Atria-koncernen nu förvärvat Guldfågelns konkurrent Lagerbergs Kyckling så väljer nu Guldfågeln att säga upp samarbetsavtalet med Atria Foodservice.

Vi vill tacka Atria Foodservice för ett långt och framgångsrikt samarbete. I och med Atria-koncernens förvärv av en konkurrent finner vi det dock inte hållbart att fortsätta samarbetet säger Martin Lindström, VD på Guldfågeln.

Guldfågeln har därför sagt upp samarbetsavtalet och parterna är överens om att samarbetet ska fortlöpa som vanligt under uppsägningstiden.

Guldfågeln ser en stor tillväxtpotential i R&S-marknaden och kommer nu omgående att starta rekrytering av en egen säljorganisation för denfortsatta bearbetningen av R&S-marknaden. Vi är helt övertygade om att detta nu blir den klart bästa vägen framåt för oss säger Johan Ekerot, Marknads- & Försäljningsdirektör på Guldfågeln.

För mer information kontakta:

Martin Lindström, VD, martin.lindstrom@guldfageln.se, 070-991 75 01

Johan Ekerot, Marknads- & Försäljningsdirektör, johan.ekerot@guldfageln.se, 070-633 40 20

• säljkår
  • restaurang & storhushåll

Guldfågeln AB är ett av Sveriges ledande företag när det gäller svenskproducerad kyckling av högsta kvalitet. Vi har tillverkning i Mörbylånga på södra Öland och i Falkenberg.

Läs mer på www.guldfageln.se