Pressmeddelande -

Guldfågelns VD Jimmy Samuelsson har den 14 juni tilldelats Paul Harris Fellow av Rotary Kalmar

Guldfågelns VD Jimmy Samuelsson har tilldelats Paul Harris Fellow av Rotary Kalmar. Jimmy har med sitt kloka ledarskap fört Guldfågeln till nya höjder med ett gott miljötänk och genom detta bidragit till arbete för många i vår region. Rotary vill genom att tilldela en PHF till honom visa vår respekt och tro på honom och företaget.

Från en omsättning på 400 mkr har företaget under Jimmy Samuelssons ledning ökat omsättningen till 1200 mkr och antalet anställda har ökat från 200 till 330 årsanställda på Öland.

Jimmy Samuelsson har genom sitt engagerande ledarskap säkerställt framtiden för många medarbetare och arbetssökande som fått arbete, bidragit till en fantastisk utveckling och kontinuerlig tillväxt i regionen och inte minst har han ökat vårt intresse för att äta kyckling i alla dess former.

Paul P. Harris, född 19 april 1868 i Racine, Wisconsin, död 27 januari 1947 i Chicago, Illinois, var en amerikansk advokat som grundade den internationella organisationen Rotary. Harris växte upp i Vermont och flyttade till Chicago för att arbeta som advokat. Här tog han 1905 initiativet till den första rotaryklubben. "Paul Harris Fellow" är ett utmärkelsetecken inom Rotary.

Rotary är en internationell organisation för yrkesverksamma män och kvinnor. Medlemmarna som kallas rotarianer är organiserade i autonoma klubbar. Rörelsen har 1,2 milj medlemmar i mer än 32000 klubbar i 200 länder. Dessa klubbar är i sin tur medlemmar av Rotary International. Medlemssammansättningen utgörs av personer från olika verksamheter inom näringsliv, samhälle och organisationer, med gemensamt intresse för Rotary Internationals idéer, engagemang och det gränslösa nätverkets möjligheter. Rotary International genomför globala humanitära projekt. Ett av Rotary Internationals största projekt har varit och är alltjämt att utrota polio i världen genom en flerårig mångmiljardsatsning kallad PolioPlus.