Kirk Franklin till Gullbrannafestivalen!

Kirk Franklin till Gullbrannafestivalen

3 juli kl 22.00

Kirk Franklin är en av de mest hyllade kristna artisterna sedan många år. Hans musik sträcker sig långt utanför kyrkans väggar och har berört mängder av människor. Han har hyllats med mängder av priser och utmärkelser, bl a 7 Grammys, 13 GMA Dove Award och 15 Stellar Awards. Detta har inte hindrat honom från att fortsätta utveckla sin musik och föra samman influenser från gospel, hiphop, pop och R’nB till en hybrid som inte går att motstå.

Kirk Franklin är, trots sin framgång, en artist som ärligt delar sin personliga erfarenhet av att växa upp utan sina föräldrar under knappa förhållanden. Kort sagt: Kirk Franklin är ”the real deal”, en kreativ och inspirerande artist som mött både mot- och framgång, en fantastisk musiker och kompositör som inte lämnar någon oberörd.

Vi är otroligt stolta över att få presentera Kirk Franklin och hans stora band och kör på Gullbrannafestivalen 2015! Vi vågar utlova en upplevelse utöver det vanliga, en musikalitet, ärlighet och innerlighet som kommer skapa minnen för livet. Konserten äger rum på fredagen den 3 juli 2015.

Mer information på http://gullbrannafestivalen.com

För frågor omkring festivalen:
Andreas Joakimson
Ungdomskonsulent SAU/Ung Tro
Festivalkoordinator Gullbrannafestivalen andreas@ungtro.com 0733-814911

Ewa Bylander
VD/Platschef Gullbrannagården
0705-542180, 035-421 80

• gullbrannafestivalen
  • festival
  • gullbrannagården
  • halmstad
  • gf
  • konsert

Gullbrannagården är en helårsöppen konferens-, kurs- och lägergård med fyrstjärnig camping.

Gården ligger i ett naturskönt område, nära havet, en mil söder om Halmstad. Vi erbjuder flera olika boenden såväl stugor som vandrarhem. Det finns 300 bäddar fördelade i stugor, rum och en lägergård. Vi har både små och stora samlingslokaler. Vår största samlingslokal, Skeppet, har plats för 1000 personer sittande.

Årets campingföretagare 2013 - SCR, Svensk Camping

Ewa Bylander