Didriksons regnkläder på Gullmarsstrand Hotell Konferens

Om sharing och caring. 0 meter från havet

När du är gäst på Gullmarsstrand Hotell & Konferens har du alltid möjlighet att prova Didriksons regn- och funktionsplagg. Konceptet kallas ”Share & Care ” och innebär att du som är gäst på hotellet kan låna en omgång snygga kvalitetsplagg som gör att du kan vara torr och glad, också i det värsta regnväder.

Låt oss berätta lite kort om det här samarbetet.

Det finns inget dåligt väder, bara fel kläder

Vatten är ett genomgående tema i Bohuslän. Stort och blått, varmt och gott hav.

Men också vatten i form av regn, ofta i kombination med blåst. Det kan vara en bohusläning som myntade uttrycket: ”Det finns inget dåligt väder, det finns bara fel kläder”. Kanske var det någon av grundarna till Didriksons? Hur som helst fångas företagets hela affärsidé och filosofi i just detta uttryck, för Didriksons utmanar inte elementen, de anpassar sig. Deras plagg gillar läget helt enkelt.

Arbetskläder för fiskare i Grundsund

Företaget grundades 1913 då man började tillverka arbetskläder åt alla fiskare i Grundsund. Nu har verksamheten pågått i över hundra år och Didriksons fortsätter att göra funktionella plagg, inte längre för fiskare i första hand, mer för alla kvalitets- och miljömedvetna människor från 1 till 100 år. Kläder i klassisk design för hela familjen. Fantastiska regn- och funktionsplagg som bara funkar och håller länge, länge. Drygt hundra år av erfarenhet och kunskap sys in i varje plagg som produceras. Och på den vägen är det.

Gullmarsstrand Hotell & Konferens är ett annat famljeföretag som månar om hållbarhet, miljö, kvalitet och långsiktighet. När Gullmarsstrands VD, Maria Kjellsson, ställde frågan om det var möjligt att låta hotellets gäster få tillgång till ”låneplagg” som fanns tillgängliga vid receptionen på hotellet blev svaret JA, direkt.

Moa Frisk om share and care

• Gullmarsstrand har de grundvärderingar som vår produktion bygger på. Man har kvalitetskänslan, en klassisk estetik i sin arkitektur och ett långsiktigt tänkande som utesluter allt slit och släng. Alltså var det lätt att säga ja, berättar Didriksons Digital Market Manager, Moa Frisk.Vi vill inte bara ge våra kunder plagg som är snygga och extremt praktiska, vill vill att man ska ha dom länge.
  • Vi har till exempel tagit fram ett Repair kit som är praktiskt när barnen råkat ut för att trampa av en rem, eller då man har ett plagg som börjar bli lite trångt och behöver öka en storlek. Bara som ett exempel på vår hållbarhetsfilosofi.
  • Gullmarsstrands gäster är en fantastisk testgrupp. Massor av människor i olika åldrar och storlekar får genom vårt ”share & care”-samarbete möjligheten att pröva kvalitetsplag för outdoorlife. Vi ser vad som händer med plaggen och hotellet och dess gäster kan glädja sig åt att alltid ha just ”rätt kläder för alla väder”.

• didriksons
  • regnkläder