Presskonferens med Claes Malmberg på Gunnebo Slott!

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2010 18:05 CET

Presskonferens på Gunnebo Slott fredag 26 februari kl. 10.00

VITA HÄSTEN

Gunnebo sommarteater 14 juli – 15 augusti

Välkommen att träffa Claes Malmberg – som gör sin drömroll på Gunnebo i sommar!

Du träffar även regissör Anders Aldgård samt skådespelare som Stefan Ljungqvist, Ola Forssmed, Sofie Lindberg m.fl.

”Vita Hästen är en av våra mest älskade operetter, den har fantastisk musik som ett operettens örongodis, den har en handling lika rolig som den bästa farskomedi och den är modern och tidlös. Claes Malmberg som Leopold borgar för både kärlek till operetten och en stor glimt i ögat! Och även om man tror att man inte tycker om operett, så kommer man att älska Vita Hästen!” – säger Anders Aldgård.

Sommarteatern på Gunnebo ges i samarbete med Riksteatern och ACM Produktion AB.

Väl mött vid Kaffehuset på Gunnebo Slott på fredag!

Pia Solefors, Gunnebo Slott och Trädgårdar AB

Telefon 0704-56 80 00   E-post: pia.solefors@gunneboslott.se

Gunnebo Slott och Trädgårdar är en av Sveriges främsta 1700-talsanläggningar. Anläggningen ägs sedan 1949 av Mölndals stad och förvaltas och drivs sedan 2001 som ett kommunalt aktiebolag. Bolagets affärsverksamhet bedrivs utifrån den unika plats som Gunnebo utgör och dess förutsättningar.

Alla verksamheter genomsyras av hög historisk trovärdighet, högklassigt hantverk samt hållbar utveckling med ekologisk inriktning.