Gör mamma glad med en uppdaterad ros

Gör mamma glad med en uppdaterad ros

Den 31 maj är det återigen dags för mors dag, tillfället att visa sin mamma extra uppskattning och omtanke. Den traditionsenliga rosen eller det handskrivna kortet kan lätt uppdateras till något mer långvarigt och hållbart i form av ett porslin. Inför mors dag 2015 satsar Villeroy & Boch på temat la vie en rose. Charma mamma med rosa inslag i köket där till och med besticken följer temat.

Hos Villeroy & Boch har blommiga mönster länge varit standard och har därtill ständigt uppdaterats. I den nya gåvokollektionen Rose Cottage vill man förmedla den charmiga, nostalgiska känslan i design och dekor i tonerna Rosé, Sky Blue och Lime Green där de tillsammans skapar harmoni för mamman i behov av lugn och ro. Det klassiska mönstret Mariefleur ingår i den nya kollektionen Country där man med färgerna Pink, Bright Green och Sun Yellow fångar essensen i mönstret applicerade på nya servisföremål för ett helt nytt intryck, som passar både den klassiska servisen likväl som fristående inredningsföremål.

För mamman som trots allt föredrar levande blommor finns det vackra vaser att matcha arrangemanget med. De nya minivaserna Nek, Numa och Tiko finns i den mjukrosa Soft Raspberry och snövita Arctic Breeze och fungerar lika bra som dekor i hemmet även utan blommor. Modellerna och färgerna går att matcha fritt för ett eget, unikt uttryck. Därtill finns även den nya glaskollektionen Dressed Up som i sina pastellkulörer och moderna mönster har flera användningsområden: vaser, dessertskålar eller hederliga dryckesglas.

Träslevar i alla ära, men den moderna mamman kräver uppdaterade salladsbestick. I besticksserien S+ kombineras rostfritt stål med ett mjukt silikonhandtag i färgen Rose och ger måltidsupplevelsen en förnyelse där den krispiga salladen blir ännu fräschare genom en skåra i skedarna som gör att dressingen rinner av efter behag.

För mer information och fler bilder, vänligen kontakta:

Rebeckah Stensson

Spalt PR

rebeckah.stensson@spaltpr.com

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Utöver detta erbjuds Villeroy & Boch hushållsporslin. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar och hushållsporslin. Läs mer på www.gustavsberg.se och www.villeroy-boch.se