Gustavsberg lanserar superhygienisk WC

Gustavsberg lanserar superhygienisk WC

Nu tar Gustavsberg hygien på toaletten ett steg längre och lanserar en golvstående Nautic WC med den nya spoltekniken Hygienic Flush. I den har man kombinerat den nya tekniken med all tidigare erfarenhet inom renhållning på toaletten och resultatet har blivit en superhygienisk toalettstol: Nautic 1500 Hygienic Flush

I våras kom innovationen 5G84 Hygienic Flush – en vägghängd WC med smartare spolning. Nu har Gustavsberg använt tekniken från Hygienic Flush och använt den på sin storsäljare golvstående Nautic WC. Samtidigt har man passat på att utrusta toalettstolen med alla tänkbara attribut för att göra den så hygienisk och lättstädad som möjligt:

Effektivt rent utan spolkant

Hygienic Flush innebär en design där toalettstolen har en öppen spolkant och släta ytor. Detta gör att spolningen gör effektivt rent i precis hela toalettskålen eftersom toalettstolen saknar den vanliga, böjda, spolkanten under vilken bakterier och smuts brukar samlas. Spoltekniken eliminerar alla smutsfällor och det går betydligt lättare och snabbare att rengöra toalettstolen.

Smutsavstötande ytbehandling
För att ytterligare öka hygienen är den nya golvstående Nautic 1500 Hygienic Flush utrustad med ytbehandlingen Ceramicplus. Ceramicplus ger porslinet en smutsavstötande yta. Vattnet får inte fäste utan pärlar sig och rinner av och då följer kalk och smuts med. Det gör att man klarar sig med mindre och mildare rengöringsmedel vilket förstås även är fördelaktigt ur miljösynpunkt.

Design utan plats för smuts
På Nautic 1500 Hygienic Flush är ”sömmen” mellan underporslin och cistern flyttad en bit upp. Den mjukare kurvan hindrar smuts från att samlas bakom sitsen och underlättar städningen. Detsamma gäller för WC-foten som är slät och inte behöver skruvas fast.

Quick release – lyft av och torka helt rent
Nautic 1500 Hygienic Flush kan fås med Quick Release-sits. En sådan sits kan du lätt, utan verktyg, lyfta av från underporslinet. Sitsen och toalettstolen kan sedan torkas av var för sig vilket gör städningen enklare och bättre.

Torr cistern utan damm
Den heltäckande porslinskåpan på nya Nautic 1500 Hygienic Flush döljer en separat innertank. Den motverkar kondens på porslinskåpan så att damm inte får fäste

Rekommenderat cirkapris för Nautic 1500 Hygienic Flush är 5805:00 kr .

För mer information och bilder välkommen att kontakta: Kristina Hellner, PR & Communications Manager Gustavsberg:

Telefon: 076 -135 83 62
E-mail: kristina.hellner@gustavsberg.com

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Utöver detta erbjuds Villeroy & Boch hushållsporslin. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar och hushållsporslin. Läs mer på www.gustavsberg.se och www.villeroy-boch.se