Gustavsberg storsatsar på utbildningsprogram för kunder

Som en av Skandinaviens ledande producenter av badrums- och VVS-produkter har Gustavsberg mångårig tradition och erfarenhet av helhetslösningar för badrummet. Genom det nya utbildningsprogrammet mot kunder förmedlas denna kunskap och erfarenhet vidare till dem som säljer, installerar, förvaltar, projekterar eller på annat sätt kommer i kontakt med Gustavsbergs olika produkter och tjänster. Konceptet innebär att Gustavsberg i en kombination av teori, träning och rådgivning hjälper kunderna med praktiskt tillämpbar kunskap i sin verksamhet.Utbildningen syftar till att, på ett informativt och inspirerande sätt, öka förståelsen för hur funktionalitet, resurseffektivitet och design kan gå hand i hand när det gäller miljöanpassade badrumsprodukter. Utbildningen handlar inte bara om produktkunskap utan även om hur man löser kundens/uppdragsgivarens eventuella problem och hittar effektiva och ekonomiska lösningar.

Utbildningsprogrammet – som har fokus på produkt och funktion - är indelat i två nivåer. Den första nivån är av allmän karaktär och fungerar som ett stöd vid konsumentkontakt. Nivå två är en fördjupning och utgör ett stöd vid projektering, förvaltning och installation.

Under 2010 är hittills 14 st utbildningstillfällen inplanerade.

För mer information och bilder välkommen att kontakta:
Kristina Busic, PR & Communications Manager Villeroy & Boch Gustavsberg AB. Telefon: 0761-35 83 62. E-mail: kristina.busic@gustavsberg.com.

Om Villeroy & Boch Gustavsberg AB:

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Gustavsbergsgruppen har i dag cirka 510 medarbetare och omsätter över 1,2 miljarder SEK. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar. Läs mer på www.gustavsberg.se

Om Villeroy & Boch AG:

Villeroy & Boch – med säte i Mettlach/Tyskland har produktionsenheter i Europa, Mexiko och Thailand. Sortimentet består av artiklar från tre divisioner: Bad & Wellness, Hushållsporslin och Kakel. Koncernen har 9000 anställda. Villeroy & Boch grundades för 261 år sedan och är ett europeiskt livsstilsföretag som är aktivt i 125 länder.

Presskontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness