Hygienic Flush från Gustavsberg – enklare rent med smartare spolning

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2014 10:15 CET

Nu lanserar Gustavsberg en ny vägghängd WC med smartare spolning som förenklar städning och ger bättre hygien. Designen med öppen spolkant och släta ytor lämnar nämligen ingen plats där smuts och bakterier kan fastna.

Gustavsbergs nya WC 5G84 Hygienic Flush är en WC-skål med öppen spolkant. Den öppna spolkanten och de släta linjerna som utmärker hela WC:n underlättar renhållning och god hygien eftersom spolningen gör effektivt rent och det inte skapas några smutsfällor. Tester har visat att inga bakterier alls blir kvar efter spolning. Hygienic Flush förenklar städningen men minskar också behovet av starka rengöringsmedel.

-  Vi ser Hygienic Flush som nästa generations WC. De släta ytorna och den öppna spolkanten gör att smutsen inte fastnar under kanter och veck. Därför går det lättare och snabbare att rengöra den. Det kommer att uppskattas på sjukhus, skolor och i offentliga miljöer men också i hemmen. Alla vill väl ha en mer lättstädad och hygienisk toalett, säger Katharina Klotz, marknadschef på Villeroy & Boch Gustavsberg AB.

5G84 Hygienic Flush passar till alla Gustavsbergs Triomontfixturer för vägghängda WC-skålar. Rekommenderat cirkapris inklusive sits med soft close/quick release: 3350:00 kr.

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största tillverkare av badrumsinredningar. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Läs mer på www.gustavsberg.se

Kommentarer (0)