La Classica; ny lyxig art deco-inspirerad porslinsserie från Villeroy & Boch – perfekt till dukningar under jul och nyår

En modern tolkning av tidlös elegans - där låg utmaningen i designkonceptet La Classica. Formgivarna på Villeroy & Boch gick tillbaka, bläddrade i företagets designarkiv och lät de historiska rötterna ta plats samtidigt som man anpassade designen efter dagens mattrender och krav.

Designspråket är klara linjer, hög estetisk kvalitet och funktionalitet. Inspirationen kommer från klassisk och klassicistisk arkitektur.

Serien består av både en komplett matservis i premium benporslin, kaffe/teservis samt matchande accessoarer i glas.

La Classica Nuova med dekor: La Classica Contura

Utöver den helvita serien finns ett alternativ med mönster: La Classica Contura, som antingen kan användas separat eller i kombination med den vita. Dekoren är inspirerad av kupoler och rotundor och förstärker det klara formspråket i porslinet med tunna linjer och grafiska mönster.

La Classica Contura till jul och nyår

Vitt och silver är vackert ihop och färgkombinationen passar perfekt till festdukningar under jul- och nyårshelgerna. Klassiskt, krispigt, avskalat men lyxigt.

Produktinformation: La Classica Nuova

·  Premium benporslin

·  Tål maskindisk

·  Tål mikrovågsugn