Petroleumblått och runt från Villeroy & Boch

Petroleumblått och runt från Villeroy & Boch

Villeroy & Bochs populära badrumskollektion Subway utökas med nya möbler i urbana färger och ett helt nytt blandarsortiment. Tillkommer gör även sex nya helt runda handfat medan de rektangulära handfaten fått rundare former. Med de nya blandarna blir Subway en komplett badrumsserie med oändliga variationsmöjligheter.

Subway lanserades för sju år sedan och blev snabbt populär både hos arkitekter och privatpersoner. I dag består serien av handfat, duschar, badkar, vägghängda toaletter, möbler och blandare. De många formstarka produkterna gör det enkelt att skapa personliga badrumsmiljöer där de olika delarna tydligt hänger samman. De nya användarvänliga blandarna, sammanlagt sju stycken samt ett antal tillbehör, gör Subway-serien komplett.

Bild vä: Subway tvättställsblandare 3 700 kr. Bild hö: Subway dubbelhandfat med petroleumblå tvättställsskåp 20 900 kr. Subway högskåp: 9874 kr Alla priser rek ca pris inkl moms.

Designteamet på Villeroy & Boch har uppdaterat handfatens former och adderat nya produkter och färger till serien. Idag finns det sammanlagt elva rektangulära och sex helt runda handfatsmodeller i olika storlekar att välja bland. Helt nytt är det runda handfatet Subway och de rektangulära handfaten har fått mjukare hörn och rundare former. Den integrerade möbelkollektionen som består av kommoder, högskåp och badrumsskåp med speglar har fått en ny färgskala med trendfärgerna petroleumblått och oak graphite.

För mer information samt bilder välkommen att kontakta:
Charlotte Axelsson, PR & Communications Manager Gustavsberg
Telefon: 08-570 393 54. Mobil: 070-14 65 416.
E-post: charlotte.axelsson@gustavsberg.com

Om Villeroy & Boch Gustavsberg AB:
Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Gustavsbergsgruppen har i dag cirka 480 medarbetare och omsätter över 1,2 miljarder SEK. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar.

Om Villeroy & Boch AG:
Villeroy & Boch - med säte i Mettlach/Tyskland har produktionsenheter i Europa, Mexiko och Thailand. Sortimentet består av artiklar från tre divisioner: Bad & Wellness, Hushållsporslin och Kakel.Villeroy & Boch grundades för 261 år sedan och är ett europeiskt livsstilsföretag som är aktivt i 125 länder världen över. Läs mer på www.villeroy-boch.com.