Foto: Therese Modig, Malin Linnell-Zovic, Klementina Österberg, Ewa Ekman, Linda Berglund, Jonna Högström, Anna Bengtsson, Sofia Ström, Jesper Dahlberg, Lotta Rosendahl, Tore Sveälv, Andreas Albertsson, Andreas Blom, Jan Pilebjer &  Roger Cederberg
Foto: Therese Modig, Malin Linnell-Zovic, Klementina Österberg, Ewa Ekman, Linda Berglund, Jonna Högström, Anna Bengtsson, Sofia Ström, Jesper Dahlberg, Lotta Rosendahl, Tore Sveälv, Andreas Albertsson, Andreas Blom, Jan Pilebjer & Roger Cederberg

GU Ventures önskar GOD JUL och GOTT NYTT 2017!

GU Ventures vill tacka alla idégivare, entreprenörer, styrelser, kunder, finansiärer, investerare, leverantörer och partners, som vi arbetat med under året, för ett fantastiskt 2016 och önska God Jul och Gott Nytt År!

- Utan er alla hade detta inte varit möjligt och inte heller lika roligt, säger Klementina Österberg, VD för GU Ventures. Vi hoppas att ni är lika taggade som vi inför 2017 och ser fram emot att få fortsätta arbeta tillsammans för att uppnå våra mål. Vägen dit är inte alltid rak, men jobbar vi dedikerat och målmedvetet som vi gör, då vet vi att vi kommer att nå fram och lyckas även med de svåraste uppgifterna. Sen lovar vi att fortsätta ha roligt på vägen dit.

Det har varit ett lyckat år för GU Ventures, som nyligen har rapporterats, och därefter har fler viktiga besked inkommit som bidrar till den fortsatta utvecklingen av verksamheten. Både Västra Götalandsregionen och Tillväxtverket har fattat beslut om att stötta GU Ventures och dess partners i flera olika projekt.

- Det kommer bli väldigt spännande att dra igång dessa utvecklingsprojekt nästa år. De kommer i ett lämpligt läge också, då vi har grundat för det på många plan. Både med alla ingående partners och vi själva internt. Vi har rekryterat nya personer, förbättrat våra processer, fått flera av våra bolag att utvecklas väl, landat våra egna verksamhetsresultat, och vi har hittat många nya intressanta idéer att jobba med, fortsätter Klementina.

Särskilt lyckat blev det finansiellt med avseende på viktiga affärer och kapitalresningar i bolagen, noteringar av de mer mogna bolagen, samt genomförda avyttringar för GU Ventures egen del, vilka kommer att beskrivas närmare i årsredovisningen.

- Nu är många av våra företag förstärka och väl rustade inför 2017, berättar Andreas Albertsson, affärsutvecklare vid GU Ventures. Vi ska fortsätta att bygga vidare, inklusive på de 6 nya projekt och bolag, som vi har tagit in i vår inkubator i år, där de två senaste är ännu inte offentliggjorda, samt på de nya entreprenörsskoleprojekten vid Göteborgs universitet. Vi på GU Ventures vill därmed tacka alla som gjort allt detta möjligt och önska God Jul och Gott Nytt År.

GU Ventures vision är att tillsammans med er skapa en bättre framtid. Nu väntar ett nytt år med fantastiska möjligheter. Vill du vara med och bidra till skapandet av nya bolag för en bättre framtid? Har du en idé och en koppling till Göteborgs universitet, eller är du investerare, branschexpert eller bara intresserad av att bidra till utvecklingen av nya bolag? Hör gärna av dig till oss så berättar vi mer om hur vi kan arbeta tillsammans! Kontakta Andreas Albertsson på andreas.albertsson@ventures.gu.se eller 0761-386460.