Vi välkomnar vår nya medarbetare, Magdalena!

Vi välkomnar vår nya medarbetare, Magdalena!

GU Ventures AB, har rekryterat Magdalena Rosinski som ny nyckel­medarbetare i teamet. Magdalena är molekylärbiolog med examen från programmet ”Entrepreneurship in Life Sciences” vid Sahlgrenska Akademin och kommer närmast från VWR International. Hon kommer att arbeta som projektledare och kommunikatör för GU Ventures inom inkubator- och investeringsverksamheten.

GU Ventures, som är ett statligt helägt holdingbolag förvaltat av Göteborgs universitet, har förstärkt sitt team med en projektledare och kommunikatör. Tjänsten utlystes i våras och rekryteringsprocessen avslutades i somras. Kandidaten Magdalena Rosinski, som fick tjänsten, välkomnas varmt till teamet och kommer jobba direkt under VD och inom affärsutvecklingsenheten.

- Jag är så glad för att Magdalena har valt att söka tjänsten och att jobba hos oss, för att hon är en perfekt kandidat utifrån vad vi sökte och behövde. Hon är en nyckelmedarbetare, som har kommit in väl i teamet och bidrar starkt i arbetet sedan dag ett. Hon har även en given potential att växa vidare till ännu mer ansvarsfulla roller inom vår organisation, berättar Klementina Österberg, VD för GU Ventures.

Magdalena Rosinski började på GU Ventures i slutet av augusti och kommer att dels stötta idégivare och entre­prenörer som GU Ventures arbetar med i de nya innovativa projekten och bolagen, dels arbeta som mark­nads- och kommunikationsansvarig.

Hon är även projektledare för ett strategiskt viktigt utvecklingsprojekt för kvalitetshöjande och effektivisering av de västsvenska inkubatorerna genom ett nära samarbete mellan GU Ventures, Chalmers Ventures, Inkubatorn i Borås, Framtidens Företag, Brewhouse, Innovatum, Gothia och Sahlgrenska Science Park. Projektet finansieras av dessa åtta inkubatorer, samt av Göteborgs universitet, Västra Götalandsregionen och Tillväxtverket med EU:s strukturfondsmedel för regional utveckling.

- Jag är väldigt glad och tacksam över få komma och jobba i en så inspirerande miljö. Mina kollegor är mycket kompetenta och erfarna, och de har välkomnat mig på bästa sätt. Jag hoppas, och tror, att min passion för innovation och entreprenörskap i kombination med tidigare erfarenheter blir ett bra tillskott, berättar Magdalena.

Magdalena har en bakgrund inom molekylärbiologi och har tagit sin masterexamen med inriktning på programmet ”Entrepreneurship in Life Sciences” vid Sahlgrenska Akademin inom Göteborgs universitet. Dessförinnan arbetade hon för VWR International AB som är en distributör av laborationsutrustning, där hon har jobbat som Account Manager och varit ansvarig för några av de största kontona inom industri och biopharma, däribland AstraZeneca Sverige. Undertiden hon studerade och en period därefter drev hon ett eget start-up inom läkemedelsutveckling.

Vi på GU Ventures önskar Magdalena varmt välkommen till vårt team!

För mer information, kontakta:

Klementina Österberg, VD, klementina@ventures.gu.se, +46 70 4401190

Magdalena Rosinski, projektledare och kommunikatör, magda@ventures.gu.se, +46 73 3437367

Om GU Ventures

Sedan starten 1995 har GU Ventures utvecklat över 140 nya affärsidéer, varav 100 sysselsätter 350 personer och omsätter 300 mkr årligen, samt har gjort fler än 30 exits. Företagen har sammanlagt attraherat över 1,5 miljarder SEK i finansiering och elva av dem är noterade. 87% av företagen i portföljen bidrar till de globala hållbarhetsmålen som fastställts av FN och så många som 11 av de 17 målen berörs.

Vårt uppdrag är att finansiera och utveckla nya affärer och företag med anknytning till Göteborgs universitet, vilket leder till jobbskapande och hållbar tillväxt. GU Ventures är helägt av Svenska Staten och bildades 1995 som ett av de svenska lärosätesanknutna holdingbolagen med uppdrag att kommersialisera forskningsresultat och kunskap. Vår inkubator- och investeringsverksamhet är topprankad av UBI Global Index. Läs mer på: www.guventures.com.