GWS tecknar avtal om partnersamarbete med PicCell Wireless’ systerföretag Safey

Global Warning System (GWS) ingår ett partnersamarbete med USA-baserade PicCell Wireless-koncernen. GWS’ Safeture Pro service kommer att under varumärket Safey kundanpassas till utlandsstudenter och affärsresenärer, och ingå i PicCell Wireless’ globala produktportfölj. Systerföretaget Safey kommer att marknadsföra och sälja tjänsten via PicCell Wireless’ säljkanaler och nätverk. Samarbetet bygger på en intäktsdelningsmodell.

GWS servicekoncept Safeture är en personlig säkerhetstjänst som erbjuder kritisk information direkt i mobilen via en app som användaren laddar ner. Appen levererar viktig information och varningar i realtid om platsen där resenären befinner sig, och ger service och trygghet när människor är på resande fot. PicCell Wireless fokuserar på att göra det enkelt och prisvärt att använda trådlösa enheter när man är på resande fot. Bolagets arbetssätt syftar till att ingå partnerskap med stora nätverksleverantörer för att på så sätt erbjuda tillgängliga och konkurrenskraftiga trådlösa tjänster och produkter. Man erbjuder flexibla korttidsavtal för människor som vistas utomlands under kortare eller längre perioder, och ett PicCell-erbjudande kan innehålla både utrustning och service. Genom att addera Safeture Pro, under varumärket Safey, i produkterbjudandet skapas ett ökat kundvärde. Brandon Ferrante, VD på PicCell Wireless, kommenterar samarbetet:

”Safeture är en perfekt tilläggstjänst för vår målgrupp. De är ju per definition på resande fot under längre tid och besöker ofta många länder under den tiden. Det här kommer att ge dem en bättre och tryggare resa och det passar definitivt in i vår vision för våra kunder.”

Andreas Rodman, VD på GWS, beskriver fördelarna ur GWS’ perspektiv:

“Vi tycker att detta är ett väldigt spännande samarbete. PicCell Wireless’ kunder kommer enligt vår bedömning att ha stor nytta av tjänsten och vi känner att våra produkterbjudanden matchar varandra perfekt. Nu ser vi fram emot att utveckla samarbetet och erbjuda våra lösningar till kunderna globalt via PicCell Wireless’ säljkanaler.”

För ytterligare information om tjänsten se www.globalwarningsystem.com eller kontakta VD Andreas Rodman, +46 (0) 708 – 10 13 16, andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Om PicCell Wireless och Safey

PicCell Wireless är ett USA-baserat företag som erbjuder kostnadseffektiva mobila lösningar till utlandsstudenter, globala resenärer och andra som uppehåller sig utomlands under kortare eller längre tid. Man levererar innovativa produkter och tjänster med integrerade lösningar för telefoni, lokala SIM-kort och andra trådlösa tjänster i över 40 länder. PicCell Wireless har utvecklat nyskapande teknologi inom trådlöst, SaaS, CRM och betallösningar. Företaget grundades 2002 i Seattle och har över 50 000 användare över hela världen. Safey är ett nyligen startat systerföretag som är dedikerat till att sälja Safeture Pro under varumärket Safey genom Piccell Wireless’ säljkanaler.