Göran Fristorp 70 år

Den 26 maj fyller sångaren, gitarristen och kompositören Göran Fristorp 70 år. I år är det 45 år sedan han, tillsammans med Clabbe af Geijerstam, vann den svenska Melodifestivalen med Sommaren som aldrig säger nej, med text skriven av akademiledamoten Lars Forssell.

Tidigare i våras, den 9 mars, gav han ut ett nytt album (sitt 27:e) med 10 nya tonsättningar av Johannes Edfelts poesi, också han akademiledamot. I sommar är han aktuell med flera konserter över hela landet.

Kanske kan ni vara intresserade av att intervjua Göran inför/i samband med hans födelsedag nu i maj?

Kontakta mig så förmedlar jag kontakt.

Hälsar

Ellinor Åhs, Gyllene Promotion AB

• Konst, kultur, underhållning

Gyllene Promotion förmedlar konserter med artisten och lyssnaren i fokus. Vi samarbetar med körer, musikfestivaler, konserter i kyrkor, medverkar i företagsevent och är öppna för önskemål från dig som arrangör. Vi hjälper dig att förgylla ditt evenemang med erfarna och professionella musiker med stor scenvana som stimulerar en lyssnande publik.