Måns bloggar

Tjens hejsan!

Nu har vi (killarna) tävlat färdigt för detta VM och är tillbaka på hotellet. Jag som tävlade första subdivisonen åkte med båten kl 07.00 från hotellet och åkte med båten hem kl 22.45. Varit i samma kläder hela dagen i en gymnastikhall, man är lagom äcklig efter detta.

Jag kan inte säga att jag är helt nöjd med min tävling idag, jag är nöjd med mitt fristående som var nära felfritt och samma gäller för ringarna men däremot inte lika nöjd med resterande redskap, men två bra redskap av sex möjliga är inte så jätte dåligt...  men jag är inte bitter!

Men en erfarenhet från tävlingen som jag tar med mig till andra tävlingar är att använda honung för att förbättra greppet i barr är inte alltid så bra. Jag hade sträckt upp till domarna och skulle börja min serie i barr när jag såg en anabola stor geting som satt på barr holmen där jag skulle köra!! I ett försök att behålla fokus försökte jag blåsa bort den. Men att köra en serie med en anabola geting surrandes vid händerna är något som ger en erfarenhet och serien i barr var ingen höjdare men något lärde jag mig i alla fall!!!

Har också insett att om man ska kunna slå kineser o japaner i denna sport så måste man träna lite lite bättre. Har också insett att det betyder långa hårda träningar i framtiden! Jätte kul!! :)

Nää fy fan nån gång måste man ju ta VM guld, bättre tidigare än för sent så det är bara att ta tag i det så tidigt som möjligt!! Nu ska jag äntligen ducha och sen sova i min jätte sköna säng!

Ska avsluta med att säga att hela London resan har varit rkitigt skoj! Jag har verkligen försökt njuta av resan och försökt att ha så roligt som det går och jag tycker vi har lyckats med det!!

Ciaao