Bra OS-debut av Jonna Adlerteg

Jonna Adlerteg klev in som allra första gymnast i damernas kvaltävling i OS i artistisk gymnastik. Hon gjorde en stabil  tävling som gav henne poängen 52,199, snäppet bättre än i VM 2011. - Domarna var snåla med poängen, tyckte SVT:s kommentator Veronica Wagner,  - Det är tufft att tävla i den allra första gruppen, då håller domarna gärna igen!

På plats i publiken fanns också Gymnastikförbundets sportchef Ulf Andersson: - Jonna gjorde en bra OS-debut utan större missar. En mycket fin serie i barr och ett verkligt fint avslutande hopp. I bom gjorde hon inga stora missar men några mindre påverkade poängen, och i fristående kom hon tyvärr utanför i en länga. Men hon kan vara nöjd med sin insats, säger Andersson, och betonar att Jonnas långsiktiga mål är OS i Rio 2016.

Kontakt: Ulf Andersson, +46725356487