EM-silver i totaltävlingen i hopprep för Kämpinge GF

Pressmeddelande   •   Jul 28, 2017 11:15 CEST

EM i hopprep pågår just nu i Portugal och de svenska lagen från Kämpinge GF gjorde bra ifrån sig i lagtävlingen. Det blev ett overall-silver i lagtävlingen för Kämpinge GF:s lag bestående av Isa Vigren, Marina Jalkell, Kajsa Arwefjäll, Julia Nydefalk och Smilla Eliasson. Tjejerna gjorde en bra och jämn tävling rakt igenom. Det tog ett silver i grenen freestyle dubbelrep fyran och ett brons i grenen dubbelrepshastighet, vilket totalt sett gav dem ett silver i totaltävlingen.

Kämpinge GF:s lag bestående av Elin Söderlund, Sara Nässel, Louise Söderlund och Elsa Skansjö slog svenskt rekord i grenen enkelrep snabbhet 4*30 sekunder på 379 steg, vilket gav dem silvermedaljen i delgrenen. Därefter blev laget tyvärr tvungna att bryta tävlingen då Elin Söderlund olyckligtvis skadade foten.

Under fredagen går de individuella tävlingar som kan följas via streaming här: https://www.apequenatulipa.pt/ec2017

Samtliga resultat finns att tillgå här: http://www.erso.info/

Emelie Hedberg, Gymnastikförbundet, 0722367980 emelie.hedberg@gymnastik.se

Svensk Gymnastik har många ansikten. Rolig och lekfull träning i ständigt nya former. Tävlingsutmaningar för dem som vill mer. Olika men ändå lika - den egna kroppens rörelser i centrum. God hälsa och välbefinnande genom rörelse, gemenskap och personlig utveckling - det är Svensk Gymnastik. Hos oss är alla välkomna.

Kommentarer (0)