Fyra svenska gymnaster i EM i artistisk gymnastik i Berlin 6 - 10 april 2011

Fyra svenska gymnaster i EM i artistisk gymnastik i Berlin 6 - 10 april 2011

Veronica Wagner, Jonna Adlerteg (båda kvalificerade sig så sent som i mars), Måns Stenberg och Toni Simonen tävlar för Sverige i EM i artistisk gymnastik i Berlin 6 - 10 april 2011. Damernas kval den 6 april, herrarnas den 7.  Avresan till Tyskland sker på lördag den 2 april.

Både Jonna Adlerteg (förstaårssenior) och Veronica Wagner har precis haft ett högintensivt landslagsläger i Västerås under helgen. Måndag 28 mars är det vilodag, men tisdag till fredag fortsätter träningen inför avresan. 'Det ser bra ut, och de kommer säkert att köra en bra tävling', rapporterar landslagstränaren Staffan Söderberg.

I Berlin äger damernas förträning rum 3 - 5 april, herrarna får en dag extra och tränar 3 - 6 april . Vi hoppas som vanligt på löpande rapporter via Gymnastikförbundets officiella Facebooksida (förutsatt att tekniken i Max Schmeling-Halle fungerar) och www.gymnastik.se.

Head of Delegation är damernas förbundskapten Agneta Göthberg, 070-3420514. Medföljande landslagstränare: Staffan Söderberg (Wagner), 0708-555299; Sebastian Melander (Adlerteg) 0702-461 468 samt Alexander Manyakin (Stenberg och Simonen), 0735-815 217

Officiell resultatrapportering från EM-arrangören via denna länk.