Gymnastikförbundet: Malin Eggertz Forsmark enhälligt omvald till förbundsordförande

Under Gymnastikförbundets förbundsmöte i Göteborg den 5 - 6 april 2014 omvaldes förbundsordföranden Malin Eggertz Forsmark av ett enhälligt förbundsmöte. Samtidigt antogs stadgeändringar som innebär att hela gymnastikrörelsen ställer sig bakom ett omfattande utvecklingsprogram under mottot Svensk Gymnastik - rörelse hela livet. Det innefattar även en ny uppförandekod och en juridisk nämnd.

På bilden Gýmnastikförbundets nyvalda styrelse: Fr v: Suzanne Lundvall, Stockholm (v ordf) Lars Mörk, Hudiksvall; Tina Sahlén, Stockholm; Anders Caspár, Eskilstuna; Malin Eggertz Forsmark, Höllviken; Edit Eriksson, Örebro; Ingela Nilsson, Östersund; Per Malmborg, Malmö, Stefan Bengtsson, generalsekreterare (adj). Styrelseledamoten Patrik Tengwall, Stockholm, saknas på bilden.

För mer information om Gymnastikförbundets utvecklingsarbete och uppförandekod - kontakta i första hand sportchef Pia Josephson, pia.josephson@gymnastik.se; 08-699 6486