Johanna Bonow - Årets Gymnastikledare

Johanna Bonow - Årets Gymnastikledare

Gymnastikförbundets styrelse delar varje år ut utmärkelsen Årets Ledare. Utmärkelsen går till en ledare som agerat som ett föredöme och har utmärkt sig på ett positivt sätt under året.

Motiveringen till utmärkelsen lyder:

”Johanna Bonow får utmärkelsen för att hon är en positiv förebild för ledare inom den rytmiska gymnastiken. Hon använder sin kreativitet och har ett nytänkande för att fler ska kunna vara med. Därmed får vi fler som stannar inom gymnastiken. Johanna bygger broar genom att hon sprider och delar med sig av sin kompetens och engagemang även utanför föreningens gränser.”

Priset delades ut i samband med SM-veckan i Helsingborg, där den rytmiska gymnastiken är en av sex gymnastikdiscipliner som deltar.

- Jag är otroligt stolt och glad över att få ta emot det här priset. Att jobba med ungdomar på det här sättet - att få se dem utvecklas som gymnaster såväl som människor, är ett absolut privilegium för mig och något jag hoppas alltid få göra. Att få en sådan här utmärkelse gör att man får än mer energi och motivation att fortsätta med det, säger Johanna Bonow, Nevis RGK.

För mer information, kontakta:

Lotta Darlin, marknad- och kommunikationschef Gymnastikförbundet, 0708-91 21 07, lotta.darlin@gymnastik.se

Johanna Bonnow, johannabonow@yahoo.se, 0722876709

Svensk Gymnastik har många ansikten. Rolig och lekfull träning i ständigt nya former. Tävlingsutmaningar för dem som vill mer. Olika men ändå lika - den egna kroppens rörelser i centrum. God hälsa och välbefinnande genom rörelse, gemenskap och personlig utveckling - det är Svensk Gymnastik. Hos oss är alla välkomna.