Jonna Adlerteg utanför barrfinalen i världscupen i Cottbus

Jonna Adlerteg utanför barrfinalen i världscupen i Cottbus

Idag har Jonna Adlerteg, Eskilstuna GF, tävlat årets sista världscup i barr och tävlingen gick inte helt som planerat.

Världscupstävlingen bjöd på hög kvalitet med bland annat VM-ettan Nina Derwael från Belgien och tyskan Elisabeth Seitz som tog VM-bronset för några veckor sedan.

- Träningarna här i Tyskland har gått bra men på själva tävlingen kom Jonna fel in i serien och kom för nära holmen i det första släppet. Hon kämpade sig fram och försökte reda ut situationen men det fungerade inte fullt ut. Men så kan det vara. Ibland blir det stolpe in, ibland stolpe ut, kommenterar landslagstränare Sebastian Melander från bussen på väg från arenan.

Jonna placerade sig till slut på en 14:e plats med poängen 12,333 och får tillsammans med teamet runt sig istället glädjas åt en oerhört framgångsrik säsong.

- En av målsättningen den här terminen var att delta på många tävlingar. Jonna har aldrig tävlat så här mycket förut och det har varit en prestation i sig. När vi knyter ihop säcken så har det också i och med EM-silvret och VM-finalen kommit många fina resultat på vägen att glädjas åt, avslutar Sebastian.