Kamp mellan Sveriges bästa i SM i artistisk gymnastik i helgen 12 - 13 april. Jonna eller Emma?

Eskilstuna GF:s Jonna Adlerteg är i toppform - men det är också hennes klubbkamrat Emma Larsson (16) och det kan bli en riktigt hård fajt i lördagens mångkamp mellan dessa två. Förra året blev Emma tvåa - kanske är det dags för henne att ta nästa steg i karriären och bärga SM-titeln i kvinnlig artistisk gymnastik. På herrsidan gäller det för Christopher Sóos (Halmstad Frigymnaster) att försvara SM-titeln. Han har också duktiga utmanare, bland dessa Michael Trane från Brommagymnasterna och Pontus Kallanvaara från Göteborgs Turn.

Tävlingarna arrangeras av Hammarbygymnasterna. Mångkampstävlingarna startar kl 15.00 lördag den 12 april och grenfinalerna går den 13 april med start kl 12.30 (även JSM/USM). Vi streamar från lördagens SM-tävlingar på gymnastik.se.

Startlistor finns på Hammarbygymnasternas hemsida.

Svensk artistisk gymnastik är på frammarsch både på herr- och damsidan. Bland de gymnaster som tävlar i helgen finns alla de bästa gymnasterna som har chansen att ta sig till EM.