Månadens Gymnast i Mars - Sacke Lindell från Kämpinge vill ta guldet från Danmark vid NM i truppgymnastik 14 april

Pressinformation från Gymnastikförbundet/Birgitta Rittner/0708-350456 Vi presenterar ännu en Månadens Gymnast. I mars 2007 heter han Sakarias Lindell, 26 år, från skånska Kämpinge GF - en av Sveriges absolut bästa truppgymnaster som just nu hårdtränar inför kommande Nordiska Mästerskap i truppgymnastik den 14 april i Stockholm, då Sverige siktar på att ta över guldet från Danmark. Truppgymnastiken är Sveriges populäraste gymnastikdisciplin. Över 14 000 av våra ca 24 000 tävlingsgymnaster ägnar sig åt gymnastikens ’freestyle’. Lär känna Sacke och hans idrott lite mer – klicka på länken med mer information om gymnasten och hans idrott, ett bildspel, en kort filmsnutt och givetvis en nedladdningsbar almanacka för mars! www2.gymnastik.se/kalender 248 000 medlemmar i 1300 föreningar över hela landet www.gymnastik.se