Pressinbjudan: Movement of Sweden – Nordens största sammankomst för parkour, freerunning och tricking

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2016 09:53 CEST

Den 3-6 nov samlas aktiva inom parkour, freerunning och tricking från hela världen för att delta i MOFS – Movement of Sweden. Under konceptet ”gathering”, som kan beskrivas som en mässa, hålls både fria träningar, tävlingar och workshops. Det kommer även finnas inslag av Street Workout och Breakdance under dagarna. MOFS är den största mässan i Norden av sitt slag och hade under förra året över 300 deltagare.

Bakom MOFS står Free Running Sweden och Task Tricking tillsammans med PKTR som representerar Gymnastikförbundet.

Girls Jam

Nytt för i år är att mässans två första dagar öppnas upp enbart tjejer och går under namnet MOFS Girls jam. Deltagandet bland tjejer var lågt förra året och för att locka fler tjejer till mässan, och sporterna, tas det här initiativet. Förhoppningen är att fler tjejer ska besöka mässan under tjejdagarna och sedan stanna kvar under mässan även när den öppnas upp för alla.

Under dagarna kommer man kunna träffa Nivin Shaker, Miranda Karnert, Alicia Karnert, Lisa Andersson och Thelma Ilbäcken. Se film här: https://www.youtube.com/watch?v=1s77aKXwlVg

VAD:

Nordens största sammankomst för tricking, parkour och freerunning

NÄR:

3-6 nov (3-4 nov för tjejer, 4-6 nov för alla). Anläggningen är öppen och full av aktivitet från 09.00-24.00 varje dag.

VAR:

Sollentuna, Arena Satelliten

FÖR MER INFORMATION ELLER FÖR ATT BESÖKA MOFS KONTAKTA:

Jesper Eriksson, idrottskonsulent Gymnastikförbundet, jesper.eriksson@gymnastik.se 072-506 90 49. Jesper kommer vara på plats i Sollentuna under hela helgen.

Lotta Darlin, marknad och kommunikationschef Gymnastikförbundet, lotta.darlin@gymnastik.se, 0708-91 21 07.

Svensk Gymnastik har många ansikten. Rolig och lekfull träning i ständigt nya former. Tävlingsutmaningar för dem som vill mer. Olika men ändå lika - den egna kroppens rörelser i centrum. God hälsa och välbefinnande genom rörelse, gemenskap och personlig utveckling - det är Svensk Gymnastik. Hos oss är alla välkomna.

Kommentarer (0)