RG-gymnasten Therese Larsson till Moskva inbjuden av rysk världstränare

Pressinformation från Gymnastikförbundet/Birgitta Rittner/0708-350456 Therese Larsson, Sveriges bästa gymnast inom disciplinen Rytmisk Gymnastik, åker på lördag 24 februari till Moskva för att på särskild inbjudan från en av RG-världens leading lady, Irina Viner, träna tillsammans med det ryska landslaget i en hel vecka. Följande lördag är Therese dessutom en de inbjudna till Grand Prix-tävlingen Invitational Alina 2012 i Moskva, där de bästa RG-gymnasterna från 36 länder deltar (tävlingen startar den 2 mars och pågår till den 6 mars). Irina Viner, som också är tränare till en av världens mest framgångsrika RG-gymnaster, ryskan Alina Kabaeva (OS-guld 2004) uppmärksammade Therese som en stor talang vid hennes internationella tävlingsdebut 2006. - Träningslägret i Moskva är en fantastisk utvecklingsmöjlighet för Therese i hennes ambition nå världstoppen, säger Kristina Göthberg, ordförande för den svenska RG-kommittén. Mer information: Kristina Göthberg, tel 031-3223475 (även mobil) 248 000 medlemmar i 1300 föreningar över hela landet www.gymnastik.se