Teamgym 2010 - tävlingsstart med juniorkval

EM i truppgymnastik har dragit igång i Malmö. Torsdagens tävlingsstart för juniordamerna blev också en positiv svensk sådan - Örebros juniorer vann klart kvaltävlingarna i samtliga tre grenar. I morgon fredag 22 okt är det dags för seniorernas kvaltävlingar med start kl 10. Finalerna går lördag 23 oktober 9.00 - 18.00.

Det är det allra första officiella EM:et som Sverige står värd för. 700 gymnaster och tränare från 13 nationer möts i Baltiska Hallen för att göra upp om EM-medaljerna. Sverige tillhör guldfavoriterna och har medaljchans i samtliga seniorklasser. Finaldagen är det helt slutsålt i baltiska hallen!

Fredag 22 oktober kvaltävlar seniorlagen.

10.00 - 11.45 Mixed Senior
13.00 - 16.00 Damer Senior
18.00 - 20.15 Herrar Senior

Lördag 23 oktober finaler i junior- och seniorklasserna. De sex bästa nationerna i varje final.

Juniorfinalerna går mellan 9.00 - 12.00
Seniorfinalerna mellan 12.45 och 18.00

Kl 12.45 - 13.15 arrangeras en kort pressbriefing med representanter för Europeiska Gymnastikförbundet. (Kaffe och smörgås)

Bifogat en mer utförlig pressinformation (på engelska).

Presskontakt i Baltiska hallen: Birgitta Rittner, 0708-350456, birgitta.rittner@gymnastik.se;  samt Annika Lundqvist, 070-9802206