Veronica Wagner är åter i Åkeshovshallen och tränar inför nästa stora utmaning: en ny världscuptävling i Tyskland nästa helg.

Efter hennes kanoninsats i Lyon i går söndag 19 mars, där hon tog en femteplats i fristående och en sjätteplats i bom i hård internationell konkurrens - bästa WC-placeringen någonsin för Veronica - säger förbundskaptenen och tränaren Staffan Söderberg: - Det ser faktiskt bättre ut än någonsin just nu! – Kapaciteten till nästa steg, medalj, finns definitivt, säger Söderberg. Veronica var nära i Lyon. Bronsmedaljen i Bom i Lyon gick på 14,2 poäng, dvs bara fem hundradelar från hennes kvalpoäng (14,15). I grenfinalen blev Veronicas poängresultat 13,05. I Fristående, där Veronica tog en femteplats på fina 13,85, var det bara 0,25 poäng till bronsmedaljen som togs på 14,1 poäng. (Veronicas kvalpoäng 13.7) Nästa chans kommer redan nu i helgen 24 – 26 mars då Veronica tävlar i Världscupen i Cottbus, Tyskland. Mer information: förbundskapten Staffan Söderberg, 070-531 62 86. Fullständiga resultat från Lyon finns på www.gymmedia.com Mvh Birgitta Rittner, Gymnastikförbundet 070-3864400 250 000 medlemmar i 1400 föreningar över hela landet Besök oss på www.gymnastik.se!