Wagner till hoppfinal i Glasgow

Veronica Wagner har idag tisdag 25 okt tävlat i sin första stora internationella tävling sedan OS: Världscupen i Glasgow. Hon kom trea i dagens kvaltävlingar i hopp, vilket är hennes bästa placering någonsin. Veronica delade tredjeplatsen med kinesiskan Lu Huang. Båda fick poängen 8,737 (VW:s förstahopp 8,975, andrahoppet 8,5). Kvaltävlingen vanns av Oksana Chusjovitina från Uzbekistan med 9,175, före Monette Russo, Australien (8,862). Därmed är Veronica en av de åtta som går vidare till morgondagens finaltävlingar. (Sportexpressen sänder sammandrag från världscupstävlingarna i Glasgow den 27 oktober). Nästa tävling i Veronicas uppvarvningsprogram inför VM är inbjudningstävlingen World Class i Danmark, som går på fredag 28 okt i Århus . Mer information: förbundskapten Staffan Söderberg, 070-531 62 86, på plats i Glasgow