Staffan Holm och Håkanson United köper Eventum.

Staffan Holm, styrelseordförande i Live Nation och strategibyrån Håkanson United lanserar genom ett partnerskap en framtidssatsning inom sponsor och eventbranschen.
Tillsammans köper de det välkända eventföretaget Eventum. I samband med affären tecknar Eventum ett långsiktigt samarbetsavtal med Live Nation.

Avsikten med partnerskapet är att ytterligare stärka företagens ställning inom events och implementering av sponsorskap i norden samt att tillsammans utveckla en satsning
inom ett antal nya områden.

Petter Håkanson, VD för Håkanson United, kommenterar:

"Kompetensen inom events och sponsoraktivering hos Eventum kompletterar Håkanson United perfekt. Kunder efterfrågar ett helhetsansvar över sponsring och events vilket vi nu kan erbjuda. Dessutom får vi nu även ledande kompetens inom musik och underhållaningsindustrin, som är ett växande område för våra kunder. Avgörande är trots allt alla de spännande möjligheter vi ser i framtiden".

Bland Håkanson Uniteds kunder återfinns bla Aftonbladet, Coop, Fritidsresor, Intersport, Nordea, Spendrups samt Vattenfall.
Staffan Holm Styrelseordförande i Eventum: "Eventum har en gedigen kunskap och historia inom eventindustrin och har arbetat med stora publika evenemang, så som Stockholm Open och Melodifestivalen, men också många skräddarsydda evenemang för näringslivet. Genom partnerskapet med Håkanson United förstärks vårt erbjudande ytterligare med ledande och strategisk kompetens inom sponsring. Bland Eventums kunder finns bla: E.ON, TV4, Folksam, Cisco, Kellogg´s, Alpro soya och Tandberg.

För ytterligare information:
Petter Håkanson 0705 57 80 40