Fyrfasen Energi går in som huvudsponsor i Bruksvallsloppet

TV-sänd Sverigepremiär och världscupsuttagning, satsningen på den svenska skidpremiären i Bruksvallarna är stor. Nu går Fyrfasen Energi in som huvudsponsor av tävlingarna. Helgen 16-18 november är det dags att ta plats i TV-soffan och slå på SVT.

Bruksvallarna är synonymt med tidig snö och första skidåkningen. Med lång historik har tävlingsupptakten gått i den klassiska skidorten Bruksvallarna. I år direktsänds den officiella längdskidpremiären i SVT och Fyrfasen Energi står klar som huvudsponsor av tävlingarna.

– Det känns bra i hjärtat att vi har en huvudsponsor med lokal förankring med oss under tävlingarna. Det är tack vare våra sponsorer vi kan säkra en hög kvalitet på våra evenemang här i Bruksvallarna. Det gynnar inte bara Fyrfasen utan även oss som lever och verkar på orten, säger Mikaela Sundbaum tävlingsledare.

På startlinjen finns stora namn som Charlotte Kalla, Stina Nilsson, Ebba Andersson, Ida Ingemarsdotter, Hanna Falk på damsidan och Calle Halvarsson, Daniel Richardsson, Teodor Pettersson och Oskar Svensson på herrsidan. Även internationella åkare från Japan, Spanien, Tjeckien och Polen finns på plats.

– Vi känner en stark tro på Bruksvallarna som alltid levererar längdtävlingar i världsklass. Att få möjligheten att stötta dessa typer av tävlingar på en plats där vi själva är verksamma känns viktigt. Inte bara för att vi får möjlighet till fin exponering utan kanske främst för att kunna bidra till närsamhället och verka för att främja lokal utveckling. Det skapar förutsättningar för att fler ska kunna bo och verka här även i framtiden, säger Emma Dahl kommunikatör Fyrfasen Energi.

SVT sänder:

Vinterstudion lördag