Årsmöte för Europeiska Hästnätverket

Den 17 oktober är det årsmöte för Europeiska Hästnätverket , EHN, i Bryssel. Stefan Johanson, VD HNS, ställer upp för omval som ordförande. Förmiddagen ägnas åt ett seminarium med inbjudna gäster på temat forskning och EU:s forskningsprogram Horizon 2020.

En av talarna på seminariet är europaparlamentarikern Kent Johansson (C) från Skaraborg.
– Det är roligt att vi har fått en svensk parlamentsledamot som engagerat sig i hästfrågor. Kent har närvarat på de flesta möten vi avhållit inom EU-parlamentets hästgrupp. Att vi nu kan kombinera detta engagemang med hans arbete kring EU:s forskningsfrågor är riktigt lyckat, säger Stefan Johanson, VD HNS.

Fakta om Europeiska Hästnätverket (EHN):
Det Europeiska Hästnätverket, European Horse Network (EHN) grundades på initiativ, av bland annat HNS, i samband med det svenska EU-ordförandeskapet under hösten 2009. EHN är ett icke-kommersiellt nätverk av intressenter, med för närvarande 17 medlemmar, som finns på internationell, europeisk, nationell eller regional nivå inom hästsektorn i Europa. Du kan läsa mer om EHN här www.europeanhorsenetwork.eu

Stefan Johanson

VD HNS 08-627 21 85