Sofiabakelse - kungligt god

Bara en dryg vecka kvar till Prinsbröllop med pompa och ståt! Nu kan alla fira detta kungligt gott med Hagas fantastiska Sofiabakelse. Bakelsen är skir, krispig, fräsch och helt oemotståndlig. En spegling av vår blivande prinsessa Sofia.

Bakelsen består av en mandelmarängbotten, hallonpanacotta med åkerbär, vit chokladcrisp, karamelliserad vit chokladmousse täckt med hallon och vit chokladglace toppad med mandelflarn, guldmaräng och hallon.

Bakelsen ska spegla den nya friska fläkt som Sofia blir inom hovet säger Oscar Målevik, konditor på Haga Tårtcompani & Bageri. Jag ville göra en skir, lätt och fräsch bakelse i en vacker färgskala. Åkerbären i bakelsen ger en exklusiv känsla och finns bland annat i norra delen av Värmland. Sofia blir ju hertiginna av Värmland

Efter att en expert från hovet provsmakat bakelsen fick den mer än väl godkänt, säger Anna Cardelius, Haga Tårtcompani & Bageri. Vi tror att den kommer att bli en riktig storsäljare.

Bakelsen är en limited edition och kommer att finnas under prinsbröllopet.

• prinsbröllop
  • prinsessansofia