En julklapp med beröring

Vem vill inte ge med hjärtat? Vi på Hagabadet ger även med händerna! Istället för att ge julklappar till medlemmar, kunder och leverantörer, har vi i år valt att besöka Agatens Äldreboende i Göteborg och bjuda de vårdtagare som önskar fri beröringsmassage.

Helene Johansson, ägare och marknadschef Hagabadet:
- Vi vill dela med oss av, och ge bort, det vi gör allra bäst: beröring. Det finns många i samhället som skulle må gott av beröring och de som får minst beröring är våra äldre. Vi vill helt enkelt göra en insats på hemmaplan med det vi kan allra bäst. Därför väljer vi att besöka ett äldreboende här i stan.

Att kunna ge är en gåva och att kunna ge utan att det blir konsumtion känns extra bra tycker vi.

Haleh Mehdizadeh, verksamhetschef på Agaten Äldreboende, Göteborg:
"Vår ambition är att alltid hitta balans mellan aktivitet och vilan i vardag. Detta är en fantastisk julklapp till våra boende, som vi är väldigt glada över! Taktil beröring vet vi har en positiv effekt i omvårdnad av de äldre.”

Ett samarbete mellan Hagabadet och Agaten Omsorg

• Friskvård

• beröring
  • massage
  • spabehandling
  • massagebehandling
  • taktil massage
  • hagabadet
  • göteborg

Hagabadet är det gamla badhuset som byggdes 1876 som ett led i att stoppa kolerans härjningar i Göteborg under 1800-talet. Än i dag sysslar vi med att hålla folk friska, starka och levande. Under vårt tak erbjuder vi träning från morgon till kväll 7 dagar i veckan, flera varma vackra bad, stans bästa PT,s och en restaurang som älskar kombinationen nytta OCH njutning

Vår yogastudio PureYoga ligger i framkant och är en av de största i Sverige med tre salar varav 2 är för varm yoga. Utbudet sträcker sig från yoga för nybörjaren till utbildningar för den som vill gå vidare till ätt själv lära ut.

Behandlingsavdelningen för massage, kurer och skönhetsvård är välbesökt. Vi arbetar med skönhetsprodukter från Kerstin Florian i våra spabehandlingar och med K Lift vid avancerad skönhetsvård. Vår historia vårdar vi ömt genom att erbjuda att även erbjuda robusta och sköna behandlingar som tångbad och tångmassage med nyskördad tång från det friska havet utanför Varberg.

Vår restaurang Pure Bistro & Wine är kravcertifierad och serverar grönt, raw food, grönlistad fisk och gårdskött från närområdet. I vår bar och i vår spaavdelning serverar vi råsaft, juicer och smoothies.

Idag är Hagabadet en destination för hälsa och njutning för göteborgaren. Här hittar du det som gör livet extra levande; spa, träning, bad, yoga, behandling, brunch, rawfood, bistro, skratt, möten och mycket mer.

Hagabadet - ren göteborgsk njutning sedan 1876

Helene Johansson

Presskontakt Wow experience manager, ägare Marknad, kommunikation och pr +46 706600827