40 år i branschen – Hako Ground & Garden AB fyller 40 år!

Det hela började en dag i maj 1973.

I år är det 40 år sedan Svenska Maskin Hako AB (numera Hako Ground & Garden AB) grundades. Under de här åren har vi utvecklats och växt och blivit en av de ledande leverantörerna av maskiner för skötsel av inom- och utomhusytor i Norden. Idag har vi fem kontor i Sverige, samt dotterbolag i Norge och Finland och sysselsätter totalt 120 anställda. Som generalagent för flera välkända varumärken, såsom Hako, Toro och Kioti, borgar vi för att våra maskiner håller en hög kvalitet och att en tillförlitlig service alltid finns nära dig.

- Vi är stolta över att ha vuxit så mycket och varit så framgångsrika under de här 40 åren, och är redo att fortsätta vår resa med samma entusiasm, säger VD David Löwgren.

• Jordbruk, lantbruk, fiske

• gräsklippare
  • städmaskiner
  • sopmaskiner
  • rotorklippare
  • hako
  • entreprenadmaskiner
  • toro
  • peter guterstam
  • staffan johnsson
  • lars larsson

Hako Ground & Garden AB i Sverige ingår, med sina två dotterbolag Hako Ground & Garden AS i Norge och Oy Hako Ground & Garden Ab I Finland, i den tyska industrigruppen Hako Holding GmbH & Co. KG.

Hako finns representerat i de flesta europeiska länderna samt i USA, Sydamerika och Asien, för försäljning och service av Hakotillverkade kvalitetsprodukter. I de nordiska länderna bedriver även Hakogruppen försäljning och service av andra världsledande produkter som TORO, Multicar redskapsbärare, Kioti kompakttraktorer och Hako städmaskiner.

Anna Johansson

Presskontakt Marknadsansvarig 0708-83 00 75