Hako Ground & Garden utökar sin produktportfölj med ännu ett välrenommerat varumärke – Yamaha!

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2017 14:21 CET

Norsk och svensk säljkår (Golf, Park & Mark) samt VD Karl-Johan Lindahl och Peter Guterstam, affärsområdeschef Golf samt Park & Mark.

Vi har nöjet att informera om att vi från årsskiftet 2016/17 har inlett ett samarbete med Yamaha Motor Scandinavia AB och blivit distributör för Yamahas golfbilar och arbetsfordon på den svenska och norska marknaden.

Vi ser detta som ett perfekt komplement till vårt breda produktsortiment och kan nu erbjuda våra kunder ännu flera kvalitetsprodukter.

Hako Ground & Garden AB i Sverige ingår, med sina två dotterbolag Hako Ground & Garden AS i Norge och Oy Hako Ground & Garden Ab I Finland, i den tyska industrigruppen Hako Holding GmbH & Co. KG.

Hako finns representerat i de flesta europeiska länderna samt i USA, Sydamerika och Asien, för försäljning och service av Hakotillverkade kvalitetsprodukter. I de nordiska länderna bedriver även Hakogruppen försäljning och service av andra världsledande produkter som TORO, Multicar redskapsbärare, Kioti kompakttraktorer och Hako städmaskiner.

Kommentarer (0)