Halebop Re-loved – ger din gamla mobil ett nytt liv

Nu lanseras Halebop Re-loved – en schysstare mobilshop där din gamla mobil får ett nytt värde, både för dig och någon annan.

- Vi ser att det saknas ett schysst sätt att sälja sin gamla mobil samt ett tryggt sätt att köpa begagnade mobiler. Genom Re-loved kan vi nu erbjuda allt detta och därigenom ge gamla mobiler ett nytt liv, säger Regina Donato Dahlström, chef på Halebop.

Halebop Re-loved är ett helhetskoncept som erbjuder möjligheten att både byta in gamla mobiler och köpa begagnade. Halebop är den första operatören i Sverige med detta koncept och är dessutom först med att erbjuda ett helt digitalt inbytesflöde där man aldrig behöver besöka någon fysisk butik.

– Det köps idag ca två miljoner nya mobiler per år och när man byter mobil hamnar den gamla ofta i byrålådan eller slängs, trots att många är i gott skick. Vi ger nu alla en möjlighet att, på ett enkelt sätt, få ett värde för sin gamla mobil samtidigt som nya kunder som kan köpa och få glädje av dem, säger Regina.

Efterfrågan på möjligheten att byta in sin gamla mobil när man byter till en ny är fortfarande stor, samtidigt som efterfrågan på begagnade mobiler ökar. Re-loved erbjuder en trygg och säker lösning, där alla mobiler noggrant gås igenom för att säkra kvalitet och funktion innan de säljs i Halebops begagnat-shop. Man försäkrar sig om att all gammal information är raderad och att mobilen inte är låst till någon operatör. Via Re-loved får alltså både säljare och köpare ett schysst och tryggt alternativ, så väl ekonomiskt som säkerhetsmässigt. Det är självklart garanti på alla köp via Re-loved.

Halebop Re-loved lanseras på www.halebop.se idag. För mer information, vänligen kontakta Telias Sveriges presstjänst på 0771 – 77 58 30.

• Data, Telekom, IT

Halebop är en av de största mobiloperatörerna i Sverige. Vår målgrupp är ung i sinnet och lever en stor del av sitt liv online, via mobilen. Halebop erbjuder marknadens schysstaste och mest prisvärda helhetserbjudande där fria samtal, meddelanden och en massa surf ingår. Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen och vi använder Telias nät för våra tjänster.

Pressavdelning

Presskontakt +46 (0)771-77 58 30