Halebops kampanj ”Den stora gigjakten” nominerad till Guldnyckeln 2017

Den 22 mars är det åter dags för Guldnyckeln, Sveriges äldsta tävling i kommunikation med fokus på resultat reklam- och marknadsföring. Halebop är tillsammans med byrån Smicker nominerade i kategorin ”Telekom, IT och Energi” med kampanjen ”Den stora gigjakten”.

Inför påsken 2016 bestämde Halebop att de ville göra något riktigt schysst och engagerande för sina kunder vilket resulterade i kampanjen ”Den stora gigjakten”. Kampanjen gjordes tillsammans med byrån Smicker och var i praktiken en jakt på virtuella påskägg fyllda med gigabyte som kunderna kunde fånga. Ett stort antal ägg placerades ut i hela Sverige via Google Maps, tävlingen blev så populär att alla ägg hade fångats redan inom de första timmarna och antalet ägg fick utökas.

- Vi ville skapa en tävling som uppmuntrade våra kunder till engagemang, säger Hanna Myrling, CRM Manager på Halebop. Vi var också nyfikna på hur mycket man som kund är villig att anstränga sig för att få gratis surf, vilket var över förväntan.

- Även om engagemanget för mobiloperatörer är lågt så är surf något som engagerar, säger Pepe Larsson på Smicker. Halebop är den Schyssta teleoperatören, det ville vi manifestera på Halebops egna boppiga sätt.

Guldnyckeln består av 17 tävlingskategorier, varav 12 är anmälningsbara. I tävlingen bedöms både insikt, kreativitet och affärsnytta där varje del väger lika tungt. Det som särskiljer Guldnyckeln från många andra tävlingar är att även affärsnyttan bedöms.

www.guldnyckeln.se

• Data, Telekom, IT

Halebop är en av de största mobiloperatörerna i Sverige. Vår målgrupp är ung i sinnet och lever en stor del av sitt liv online, via mobilen. Halebop erbjuder marknadens schysstaste och mest prisvärda helhetserbjudande där fria samtal, meddelanden och en massa surf ingår. Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen och vi använder Telias nät för våra tjänster.

Pressavdelning

Presskontakt +46 (0)771-77 58 30