Hallvarsson & Halvarsson vinnare av International Business Awards – igen

The International Business Awards (IBA) har utsett Handelshögskolan i Stockholms webbplats, www.hhs.se, till årets vinnare av en Stevie Award i kategorin Bästa Webbplats och valt Haldex globala webbplats, www.haldex.com, till finalist i kategorin Bästa företagsinformation.

IBA är en välkänd internationell tävling som ger erkännande till utmärkande prestationer i flertalet kategorier inom affärsvärlden.

Handelshögskolan i Stockholm

Priset för bästa hemsida delgavs Handelshögskolan i konkurrens med globala varumärken såsom INSEAD, Accenture och Turkcell med flera välkända företag och organisationer. Motiveringen för priset är att webbplatsen är såväl mycket väldesignad som överskådlig och har en genomtänkt och tydlig struktur. Projektet har varit ett samarbetsprojekt mellan Hallvarsson & Halvarsson och Sogeti, där Hallvarsson & Halvarsson tagit fram grafiskt designkoncept samt webbdesign och Sogeti arbetat med utveckling och implementering.

"Vi har lagt ned mycket jobb på att skapa en användarvänlig, informativ och attraktiv hemsida. Denna utmärkelse visar att vi lyckats med detta", säger Carina Aspenberg, Kommunikationsdirektör vid Handelshögskolan i Stockholm. "Det är viktigt för oss, då stora delar av våra målgrupper använder webben som främsta informationskanal."

Michael Gallagher ordförande vid Stevie Awards, anger att juryn ansåg att Handelshögskolans webbplats sticker ut för att den lyckas med konststycket att vara både välorganiserad och snygg.

Haldex

Haldex har under många år samarbetat med Hallvarsson & Halvarsson, både inom digitala och tryckta media. Den globala webbplatsen lanserades 2008 och vidareutvecklas kontinuerligt.

"Det är en ära för oss att bli finalist i konkurrens med så många välkända bolag. Haldex webbplats är väldigt omfattande och Hallvarsson & Halvarsson har varit en fantastisk partner och gjort ett mycket bra arbete med struktur och design. Det är väldigt tillfredställande för alla inom Haldex som arbetat med projektet, tillika för teamet hos Hallvarsson & Halvarsson, att allt hårt arbete nu betalar sig", säger Lena Olofsdotter, vicepresident Haldex Koncernkommunikation.

2008 vann Hallvarsson & Halvarsson i klassen Best Annual Report-Online med TeliaSonera, samt fick flera finalistplaster med webbplatser för bl a Cybercom Group Annual Report 2007, Swedish Match Corporate website och Securitas worldwide websites.

Länkar:

Stevie Awards Pressmeddelande Handelshögskolan