Med skidor från Torestorp på västkusten till järvsöbacken Hälsingland

Mitt skidåkningsintresse startade vid 10 års ålder i Torestorp (granne med Ullared) på västkusten. I ”mina vänner” boken kan man då läsa att jag vill bli skidlärare o jobba med skidåkning. Startade sedan som 18 åring efter en kort, väldigt kort bank karriär som skidlärare i Sälen och sedan Trysil Norge som skidlärare. Träffade sedan min vackra fru från Järvsö i Hälsingland och när vi skulle bestämma var vi skulle bo på ”riktigt” kändes Järvsö helt rätt. Vi ville bo på ett ställe som det fanns ngt att göra på året runt och som var nära till allt väsentligt!

Jag och min fru Ann har jobbat i och utvecklat vår skidanläggning från 1996 och har gått från då 50.000 besökare till fjolårets besöksrekord med 185.000 gäster. Just nu är förväntningarna stora inför kommande Jul o nyårs helger och snön ligger tungt på träden i Järvsöbacken. Hälsingland är vackrare än någonsin! Vårt fokus ligger alltid på utveckling och att göra våra gäster till nöjda, stolta ambassadörer för Järvsö och Hälsingland.

Välkommen hem till oss i vinter!

Peter Augustsson VD
Järvsöbacken AB