Nya Halsingland.se - unik bocksajt som fångar ögat

Äntligen! Idag släpper Hälsingland Turism Ekonomisk förening sin nya digitala plattform, där nya Halsingland.se ingår. Halsingland.se är samlingssajten för landskapets utbud av reseupplevelser. Antalet unika besökare på halsingland.se ligger på cirka 500 000 per år - en siffra som nu förväntas öka.

- Vi satte igång arbetet med den här plattformen i våras, och är nöjda med att redan nu kunna visa upp den nya sajten, säger Tomas Söderkvist, IT- och systemansvarig på Hälsingland Turism.

Nu får besökaren lättare att hitta, lättare att boka och lättare att dela med sig i sociala medier av det de tycker är intressant på halsingland.se. Webbplatsen fångar ögat med stora och inspirerande bilder av Hälsingland, och är strukturerad efter teman och intresseområden. Känslan av de blå bergens mystik sticker ut, liksom den karaktäristiska Hälsingebocken och temat Hälsingegårdar - landskapets unika världsarv.

Nya Halsingland.se är byggd i Drupal, i samarbete med webbyrån Impera. Sajten integrerar Hälsinglands gemensamma informationssystem, bokningssystem, sociala medier och kundrecensioner - och har en engelsk version. En mobilversion av sajten kommer att lanseras inom kort.

Idag, måndagen den 5 november, bjuder Hälsingland Turism Ekonomisk förening in sina 200 delägare och Hälsinglands sex kommunala turistbyråer till releaseparty. Alla är de delaktiga i informationsarbetet kring den nya gemensamma marknadsplatsen på nätet - halsingland.se.

• turism
  • digital plattform
  • 2012
  • ny webb
  • bokningssajt
  • resesajt
  • halsingland.se
  • hälsingland

• Västra Götaland

Hälsingland Turism Ekonomisk Förening är en näringsdriven organisation som arbetar med marknads- och utvecklingsfrågor inom besöksnäringen i Hälsingland.