Ordförande har ordet

Det var en helt ny styrelse som tillträdde på årsmötet och det är ett jättebra gäng med kompletterande kompetenser som ska företräda föreningen det närmaste året, men det har också sina nackdelar att en helt ny styrelse tillträder. Det innebär nämligen att vi måste lära oss hur styrelsearbetet har fungerat i föreningen och sätta oss in i såväl ungdomsverksamhetens som elitverksamhetens behov. Den tidigare styrelsen hjälper oss för att underlätta övergången och vi ska göra allt vi kan för att föreningen inte ska tappa fart, men vi ber samtidigt om tålamod och förståelse för situationen.

Jag vill också uppmana alla er som tycker att Hammarby Damfotboll är viktigt och vill hjälpa till att jobba med stora eller små saker att höra av er. Varje lag kommer alltid vara tvunget att hantera en del administration själva, men vi behöver bygga en organisation för att verksamheten ska fungera så bra som möjligt och så att medlemmarna ska kunna koncentrera sig så mycket som möjligt på sin idrott.

Vi fick ett uppdrag av årsmötet och det var att se över avgiftssystemet i klubben. Det ska vi självklart göra och hoppas att det ska bli så bra som möjligt för medlemmar och blivande medlemmar, men det är självklart också så att vi måste tänka på att hela föreningen ska leva.

Jag ser fram mot att träffa er alla i olika sammanhang och att få arbeta tillsammans med er för att skapa ett framgångsrikt Hammarby Damfotboll – både på elitnivå och i ungdomsverksamheten.

Hjärtligt välkomna att höra av er till mig om ni har synpunkter eller frågor.

Grönvita hälsningar,
Urban Rybrink, ordförande Hammarby IF Damfotbollförening