Ellen Gibson, Ellinor Lindbom och Cattis Dahlström fortsätter i Hammarby-tröjan

Vi kan stolt meddela att vi gjort klart med ytterligare tre duktiga Hammarby-tjejer.

Ellen Gibson, landslagsmeriterad och EM silvermedaljör i somras, har förlängt med klubben för ytterligare en säsong.
Likaså har Ellinor Lindbom, årets spelare i Hammarby 2012, skrivit på för säsongen 2014.
Slitvargen och kämpen, Cattis Dahlström återfinns också i truppen för nästa säsong.

Ellen om sin fortsättning i Hammarby:
- Jag har spelat i Hammarby hela mitt liv och fick chansen i A-laget tidigt. Jag har varit med i A-lagstruppen i två säsonger nu och känner att jag utvecklas bra här. Vi har en relativt ung trupp men ändå hög nivå på träningarna. För mig har det fungerat väldigt bra att gå från junior till senior i Hammarby.

Ellen fortsätter:
- Jag har även haft förmånen att spela med F17-landslaget och där märkte jag att jag hade stor nytta av att ha spelat mycket seniorfotboll. För min del är Elitettan en bra nivå då det är viktigt för mig att ha mycket speltid, för att kunna fortsätta utvecklas. Jag trivs bra med både spelare och tränare och har därför valt att fortsätta i Hammarby även nästa säsong - som jag tror kommer blir riktigt intressant och rolig.

Spelare som sedan tidigare är klara för fortsättning i Hammarby:
Hanna Korell
Nellie Bolander