Stort tack till Saga Motion

Vi vill passa på att tacka Saga Motion för ett fint samarbete. Saga motion har gjort det möjligt för vårt A-lag att hålla en hög kvalité i många år genom att tillhandahålla fina träningslokaler.

På Mariatorget har Saga Motion funnits sedan 1985 och föreningen Saga firade 100 år 2011.

Kort om Saga-motion

Saga är en ideell förening som bildades 1911. Ändamålet då som nu är att ”verka för att bereda medlemmar möjlighet att utöva gymnastik i olika former”. Föreningen startade något av en folkrörelse inom friskvården, som kommit för att stanna. Saga har idag ca 3 000 medlemmar och 110 anställda. Närhet, engagemang och kunskap är Sagas tre värdeord och vägledande för all utveckling och planering av verksamheten.

Idag har Saga tre verksamhetsområden:

• Friskvårdleverantör till statliga-, kommunala-, och privata företag samt organisationer i Stockholm
  • En komplett friskvårdsanläggning på Mariatorget 5
  • Skolor & Hallar - gruppträning runt om i skolor och hallar i Stockholm

• samarbeten

Hammarby IF Damfotbollförening är en ideell förening som startade sin verksamhet 1970. Visionen för föreningen är bredd och elit i samverkan. Det lever föreningen upp till genom sitt A-lag som spelar i Elitettan 2013, talanglaget Bajen DFF i division 3 Östra Svealand 2013 samt Utvecklingslaget som deltar i Svenska Spels F19 liga. Föreningens ungdomsverksamhet sträcker från flickor födda 2006 upp till flickor födda 1997. Idag har föreningen ca 22 ungdomslag som deltar i St Erikscupen.