Samarbete för en friare värld: Hammer & Hanborg stöttar Reportrar utan gränser

Hammer & Hanborg stöttar Reportrar utan gränser i rekryteringsprocessen i att hitta en kommunikatör som ska arbeta med att öka kunskapen om press- och yttrandefrihetsfrågor i Sverige. Enligt Reportrar utan gränser har hälften av världens befolkning inte rätt att säga, läsa, skriva eller trycka vad de vill.

Reportrar utan gränser arbetar för att ändra detta och genom att bli en yttrandefrihetsvän vill vi vara med och göra det vi kan för att få en lite bättre värld, säger Lotta Fredrikson, C-CEO Hammer & Hanborg.

Press- och yttrandefriheten i världen är ständigt hotad. Journalister mördas, fängslas eller kidnappas i ett cyniskt spel om att kontrollera informationsflödet. Källor hotas genom långtgående övervakning, till och med i länder som historiskt har varit frihetens försvarare. Att arbeta för yttrandefrihet är därför väldigt viktigt.

-  Reportrar utan gränser kraftsamlar för att kunna göra mer. Som ett led i detta vill vi utöka vår insamlande verksamhet. Det är mycket uppskattat att Hammer & Hanborg hjälper oss i processen att hitta en person som kan hjälpa oss att förändra världen, säger Jonathan Lundqvist, ordförande i Reportrar utan gränser.

Läs mer om tjänsten här:

För ytterligare information vänligen kontakta

Lotta Fredrikson, C-CEO 08-459 03 63  |  0704-61 65 89

Elisabeth von Sydow, Why Director | 0709 52 74 75

elisabeth.vonsydow@hammerhanborg.com

• PR, kommunikation

• marknadskommunikation
  • kommunikation
  • hammer & hanborg

HAMMER & HANBORG - Hammer & Hanborg levererar kommunikativ kompetens till näringsliv och offentlig sektor i Norden. Vi förser alla delar av organisationen med talang och kunskap i en värld där allt – och alla – kommunicerar.

Christina Hammer

Presskontakt Delägare 08-459 03 51