5,6 miljoner från PostkodLotteriet!

PostkodLotteriet delar ut rekordhöga 732 miljoner kr till välgörenhet i år. Hand in Hand får 5,6 miljoner kr i stöd för att fortsätta driva arbetet med eliminering av fattigdom genom företagande.

Pengarna gör skillnad

PostkodLotteriet delar varje år ut många miljoner till de 35 organisationer som får stöd. Summan blir större och större för varje år, i takt med att Lotteriet växer. För varje lott som säljs kan PostkodLotteriet ge mer pengar till välgörenhet och genom organisationerna stödja ännu fler viktiga projekt, i Sverige och i världen. PostkodLotteriet genererar pengarna men det praktiska arbetet överlåts till oss, organisationer, som har kunskapen om och erfarenheten av hur pengarna ska användas för att göra mest nytta

I och med årets rekordstora utdelning på 732 miljoner kronor har PostkodLotteriet sedan starten hösten 2005 delat ut över 1,8 miljarder kronor till välgörande ändamål.

Att köpa en lott hos PostkodLotteriet innebär vinst alla gånger, då en del av varje lott går till välgörenhet.

Att prenumerera på en postkodlott kostar 150 kronor per månad. Prenumerant blir du genom att anmäla dig på www.postkodlotteriet.se.

Köp en lott och stöd på så sätt Hand in Hand och 34 andra organisationer.