De har knuffat ut Handelskammarens vd

De har knuffat ut Handelskammarens vd

Under en månad får Handelskammarens vd maka på sig. Internationella ungdomsorganisationen Up With People har flyttat in i hörnrummet. Nu söker de företag som behöver deras hjälp.

Det är Emmy Blomkvist, Laura Curau, Julia Frey och Carlos Nieto som är inneboende på Johan Trouvés vd-kontor på Handelskammaren sedan en tid tillbaka. I hörnrummet vid Korsvägen förbereder de fyra inför att de ytterligare hundra unga som just nu reser världen runt med Up With People ska landa i Göteborg.

- Jag gör mycket av mitt arbete utanför kontoret. Därför kändes det givande att låna ut mitt rum till Up With People under den tid de är i Göteborg. Den här typen av internationellt utbyte är positivt för Västsverige. I vår egen organisation är det flera medarbetare som ska ta emot ungdomar i sina hem, säger Johan Trouvé, Handelskammarens vd.

Letar efter projekt att jobba med

Emmy, Larua, Julia och Carlos är alla inneboende i en svensk värdfamilj under perioden de är i Västsverige. Nu letar de efter fler familjer som kan tänka sig att ta emot en ung person från Up With People under en vecka. De fyra har också utlyst en tävling. Den organisation som har det största och mest välmotiverade behovet av Up With Peoples hjälp under den vecka de är i Göteborg kan räkna med hjälp i form av arbetstimmar från Up With People. 1111 timmar ligger i potten.

- Vi har gjort en del arbete med barn som är på sjukhus. Men det finns många behov som kan kvala in till att få vårt stöd. Vi engagerar oss där vi tror att vårt jobb gör mest nytta, säger Emmy Blomkvist.

Information om tävlingen
Competition “1111 hours community service for Gothenburg“ »