Borg i debatt om svensk konkurrenskraft

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2014 08:00 CET

Göteborg 28 februari 2014

Borg i debatt om svensk konkurrenskraft hos Handelskammaren

Sveriges finansminister Anders Borg kommer till Göteborg 5 mars 2014. I ett scensamtal lett av Handelskammarens vd Johan Trouvé ska Sveriges konkurrenskraft diskuteras.

Hur stark är landets konkurrenskraft? Vilka styrkor måste Sverige arbeta vidare med och vilka svagheter måste vi utveckla? Vad vill alliansen göra om de vinner valet? Det är några av de frågor som Anders Borg ger sin syn på, och som ska debatteras.

I den företagarpanel som diskuterar tillsammans med Anders Borg återfinns bland andra Jan-Olof Jacke, Sverigechef för AstraZeneca.
Samtalet leds av Johan Trouvé, vd för Västsvenska Handelskammaren.

Välkomna!

När: Onsdag 5 mars 2014 kl 11-13.30.
Var: Elite Park Avenue Hotel, Kungsportsavenyn 36-38.
Osa till: anna.werner@handelskammaren.net

Västsvenska Handelskammaren är företrädare för det västsvenska näringslivet och en mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Vår kompetens, våra tjänster och vårt nätverk är vår styrka i arbetet att skapa tillväxt och utveckla framtidens Västsverige. Tillsammans med våra 2700 medlemsföretag arbetar vi för ett västsvenskt näringsliv i världsklass.

Vi gör Västsverige starkare.

Kommentarer (0)

Kommentera